Τα αιτήματα του Πέτρου Καραβέτη

 


Οι 9+1 προτάσεις που κατέθεσαν προς τον Δήμο Κομοτηνής για την βελτίωση και αξιοποίησή του

«Δεν νοείται “συζήτηση” για το Φανάρι, χωρίς τους ανθρώπους του για συνομιλητές» δηλώνει ο πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας Πέτρος Καραβέτης

Την ικανοποίηση, αλλά και τις ενστάσεις του επί των βημάτων που γίνονται για την υλοποίηση της ανάπλασης του λιμένα του Φαναρίου, εκφράζει σε ανακοίνωσή του ο πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας Φαναρίου Πέτρος Καραβέτης.

Συγκεκριμένα ο ίδιος καταθέτει αρχικά την ικανοποίηση των κατοίκων του Φανάριου «καθώς βλέπουμε ότι επιτέλους είμαστε κοντά στην υλοποίηση της ανάπλασης του λιμένα μας» εκτιμώντας πως «η προγραμματική συμφωνία μεταξύ Λιμενικού Ταμείου Αβδήρων και Δήμου Κομοτηνής, σε συνδυασμό με την εύρεση χρηματοδότησης μέσω της ΠΑΜΘ και της ΠΕ Ροδόπης δείχνει να είμαστε στην τελική ευθεία».

Ωστόσο, ο κ. Καραβέτης εκφράζει ενστάσεις για το γεγονός ότι «η μελέτη είναι αρκετά παλιά (έγινε επί Δήμου Αιγείρου), οπότε εκφράζει παρωχημένες ιδέες και άλλες ανάγκες». «Ακόμη», συμπληρώνει «δεν γίνεται ο Δήμος Κομοτηνής να αφήνει εκτός συζητήσεων την Κοινότητα Φαναρίου, που ζει, γνωρίζει και αντιμετωπίζει τα προβλήματα πρώτη» και προλαμβάνει τυχόν μομφές περί έλλειψης προτάσεων επισημαίνοντας πως «στις 25 Ιανουαρίου 2021, παραδώσαμε στο πρωτόκολλο του Δήμου μας, τις αποφάσεις του Κοινοτικού Συμβουλίου μας, με τη σύμφωνη γνώμη του μεγαλύτερου αλιευτικού συλλόγου στη Ροδόπη, τον Σύλλογο Παράκτιας Αλιείας «Η Παναγία» Δήμου Κομοτηνής».

«Δεν νοείται “συζήτησή” για το Φανάρι χωρίς τους ανθρώπους του για συνομιλητές» ξεκαθαρίζει προς πάσα κατεύθυνση ο πρόεδρος της Κοινότητας Φαναρίου στη συνέχεια για να τονίσει πως «δεν μας ενδιαφέρει η φωτογραφία. Μας ενδιαφέρει να ακουστούμε και να μην γίνουν λάθη, όπως η τοποθέτηση των πλωτών προβλητών αντί της επέκτασης του λιμένα προς τη βόρεια πλευρά του».

«Ό,τι ιδιοκτησιακό καθεστώς κι αν υπάρχει στην εν λόγω περιοχή, αν υπάρχει θέληση μπορεί να πραγματοποιηθεί και η παραχώρηση-αγορά» σημειώνει κλείνοντας.

10+1 προτάσεις του Κοινοτικού Συμβουλίου Φαναρίου για τον λιμένα Φαναρίου 

Αξίζει να σημειωθεί ότι τις δικές τους προτάσεις σχετικά με την αλιεία, τον Λιμένα Φαναρίου και την σύνδεση τους με τον Τουρισμό είχαν καταθέσει στα τέλη του Ιανουαρίου του 2020 προς τον Δήμο Κομοτηνής τα μέλη του Κοινοτικού Συμβουλίου του Φαναρίου.

Όπως επισημαίνεται στο κείμενο της σχετικής απόφασης που ελήφθη στην συνεδρίαση της 21ης Ιανουαρίου, τα μέλη του τοπικού συμβουλίου, «γνωρίζοντας τις πραγματικές ανάγκες του λιμένα μας, των επαγγελματιών κι ερασιτεχνών αλιέων αλλά και των ιδιοκτητών σκαφών αναψυχής» προχώρησαν στην πρόταση επέκταση του λιμένα και όχι στην τοποθέτηση πλωτών προβλητών, λόγω της παρεμπόδισης της ναυσιπλοΐας εντός του λιμένα.

Μάλιστα όπως επισημαίνεται στην σχετική απόφαση η επέκταση προτείνεται να γίνει προς την βόρεια πλευρά, από το ήδη υπάρχων κανάλι όπου θα μπορούν να εξυπηρετηθούν καλύτερα και με μεγαλύτερη ασφάλεια σε πιθανές κακοκαιρίες, ενώ ο χώρος αυτός θα εξυπηρετεί αποκλειστικά ερασιτεχνικές βάρκες μέχρι 7 μέτρα μήκος και με χαμηλού ύψους σπιράγιο, μιας και όπως αναφέρεται «οι περισσότερες έχουν χαμηλό ή και καθόλου».

Μάλιστα το κοινοτικό συμβούλιο του Φαναρίου στην ίδια συνεδρίαση κατήρτισε μία λίστα 10 συνολικά αιτημάτων που αφορούν στην επίλυση προβλημάτων του λιμένα αλλά και την βελτίωση, αξιοποίηση και ανάπτυξή του.

Τα αιτήματα αυτά έχουν ως εξής:

  1. Εκβάθυνση του στομίου, καθώς δεν μπορούν να εισέλθουν μεγάλα σκάφη, όπως: αλιευτικά, αναψυχής και ιστιοπλοϊκά.
  2. Βυθομέτρηση και εκβάθυνση λιμένα.
  3. Εκβάθυνση τεχνητού καναλιού και σύνδεση με την θάλασσα για καλύτερο ρεματισμό του λιμένα.
  4. Δια πλάτυνση του σημείου όπου γίνεται η καθέλκυση και η ανέλκυση των σκαφών, (γλίστρα), για καλύτερη κι ευκολότερη πρόσβαση των χρηστών.
  5. Έλεγχος και επισκευή κρηπιδωμάτων για αποφυγή καθίζησης.
  6. Επισκευή ήδη υπαρχόντων προβλητών.
  7. Τοποθέτηση σύγχρονων παροχών ρεύματος και νερού.
  8. Αντικατάσταση του δικτύου ηλεκτροφωτισμού.
  9. Δημιουργία χώρου στάθμευσης μεταξύ των δύο χώρων ελλιμενισμού.
  10. Δημιουργία τεχνιτών υφάλων με χρήση ναυαγίων και σκαφών που προορίζονται για απόσυρση.

Παρατηρητής της Θράκης

ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ
Φεβρουαρίου 06, 2021
0

Menu